اهدای قلب انسانیت از بیلهسوارمغان تا تهران | نوزدهمین اهدای عضو در اردبیل به نام خواهر شهید ثبت شد
نوزدهمین اهدای عضو در استان اردبیل طی سال ۱۴۰۴ با رضایت خانواده زندهیاد بانو میمنت رستگار، خواهر شهید محمد رستگار، انجام شد و جانهای تازهای به بیماران نیازمند اهدا گردید.
زندهیاد بانو میمنت رستگار، ۶۱ ساله، اهل و ساکن روستای قیزقلعهسی شهرستان بیلهسوار، بهدنبال خونریزی مغزی و عارضه فشار خون بالا در بخش ICU1 بیمارستان شهدای پارسآباد بستری بود. علیرغم تلاشهای درمانی، با بروز علائم مرگ مغزی و پس از بررسی و تأیید نهایی توسط تیم متخصصان و هماهنگکنندگان واحد فراهمآوری اعضا و نسوج پیوندی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، شرایط برای اهدای اعضا فراهم شد.
پیکر زندهیاد روز یکشنبه ۲۶ بهمنماه ۱۴۰۴ جهت انجام مراحل نهایی اهدای عضو به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران اعزام شد.
معاون درمان دانشگاه اردبیل ضمن قدردانی از این اقدام ارزشمند، اظهار داشت: نام بانو میمنت رستگار در کنار دیگر اهداکنندگان عضو از استان اردبیل، بهعنوان نمادی از ایثار، نوعدوستی و تداوم فرهنگ فداکاری ثبت خواهد شد./انتهای پیام
